wtorek, 19 maja 2015

Liebster Blog Awards

LBA to nagroda dla blogerów od blogerów. Ja swoją nominację otrzymałam od PannyNikt. Nie przedłużając długiego:

1.Z którym bohaterem literackim wybrałabyś się na kawę i o czym byś z nim rozmawiała?
Wrrr... trudne pytanie. Ale chyba z Johnem Rowlingiem (tak, tym Rowlingiem), który stał się głównym bohaterem "Kronik Imaginarium Geographica". A rozmawiałabym z nim o historii literatury i teoriach paranaukowych równoległości światów. I chyba próbowałabym wydębić, żeby mnie zabrał na Smoka Indygo do Archipelagu Snów, żeby poznać w galerii portretów największych pisarzów historii <śmiech>.

2.Jaki jest twój ulubiony cytat i dlaczego?
Nie mam jednego ulubionego. To prawie, jak zapytać matkę trójki dzieci, które lubi bardziej. Są takie, które przydają się w różnych sytuacjach i znajomość których bardzo ułatwia życie. Jeśli chidzi o motto, jakim się kieruję, to byłoby to chyba zaczerpnięte z KMN "Nie oglądaj się za siebie, bo ci w przodu ktoś przy/inna czynność seksualna/", a jako, że jestem z wyznania taoistką, to wrzuciłabym tutaj też Kazuyę Kamenashiego z KaT Tun: "Ludzie są jak chmury - tak interesujący właśnie dlatego, że nieznani". Tak, było to pytanie, dlaczego nie ma fb, tweetera i innych takich cudów techniki współczesnej.

3.Cecha, którą najbardziej cenisz w innych ludziach?
Zdecydowanie honorowość. Bo wynika z niej wszystko inne: lojalność, prawdomówność, uczciwość, szczerość itd. Dodałabym jeszcze inteligencję, ale honor jest ważniejszy z tych dwóch.

4.Co zwykle robisz w niedzielne przedpołudnia?
Zwykle w niedzielne przedpołudnia oddaję się innej czynności łóżkowej, zwanej potocznie snem. A piszę to w ten sposób tylko po to, żeby wyglądało, że mam coś ciekawego do powiedzenia, a nie zwykłe "śpię" i tyle.
5.Podaj cechy charakteru, które najbardziej w sobie lubisz.
Patrz punkt 3.

6.Oglądasz youtube? Jeżeli tak, to co najczęściej?
Codziennie. Co do tego, co to jest... w piątek z rana (przed lub po szkole, teraz po prostu z rana) oglądam, a właściwie słucham zeszłodniowej audycji "Plusy dodatnie plusy ujemne", poza tym codziennie puszczam świeżego (jak bułki) Olbratowskiego, jak Niekryty coś wrzuci, to oglądam, tak z przyzwyczajenia. Poza tym uwielbiam muzykę Adriana Zigela, AmeLee i Google Translate Sings. A poza tym, to ciągle jakieś kabarety puszczam, bo (wbrew popularnemu mniemaniu) są to rzeczy bardzo mądre. No, i od czasu do czasu podglądam cudze akwaria, jak chcę coś do obsady dopuścić.

7.Jaki jest twój ulubiony wiersz? Dlaczego akurat ten?
Kolejne trudne pytanie, bo tego jest naprawdę sporo. Ale tak z "najgłówniejszych" to wrzuciłabym Szymborską ("kot w pustym mieszkaniu", "Jaszczur","Wieczór autorski"), Herberta ("Nike, która się waha", "Pan Cogito-przesłanie", "Powrót prokonsula") i Bursę ("Uwaga, dramat", "Poeta"). Jeśli zaliczymy do tego jeszcze poezję śpiewaną, to Radek ("Ja to mam szczęście") i Kaczmarski ("U Marianny", "Panna", "Mury").

8.Jakie słodycze są według ciebie najpyszniejsze?
Żadne. Żadko jem coś słodkiego, wolę słone. Ale jak już coś muszę, to biała czekolada, trufla czekoladowa (czyli nama chocko, jak ktoś zna), nie za słodkie lody.

9.Czym kierujesz się w swoim życiu?
Patrz punkt 2 i 3.

10.Kim jest najbardziej wyjątkowa osoba w twoim życiu?
Każdy jest najbardziej wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. Stopniowanie tego jest jak stwierdzenie, że dana prosta jest prościejsza od innej (zakładając, że poruszamy się po płaszczyźnie niezakrzywionej, oczywiście).

11.Czym jest dla ciebie wolność?
Warunkiem godnego życia. Gdzie indziej się rozpisywałam, tutaj nie ma żadnych "ale".


No dobra. Z góry mówię, że nie mam 11 blogów, za to będą to blogi, które zasługują na nominację, a nie pośpiesznie szukane, żeby dopchać do liczby. Zadanie też będzie na swój sposób wyjątkowe. Jako, że prowadzę blog z opowiadaniem, zadaniem nominowanych będzie ułożyć opowiadanie o standardzie maturalnym (czyli minimum 300 słów) zawierające poniższe wyrazy lub związki wyrazowe. Kolejność może być dowolna, ale użycie w podanej kolejności jest "podwójnie punktowane".
1. emaliowana miednica
2. fizyka atomowa
3. kondensator
4. pochodna (takie narzędzie matematyczne)
5. krewetkarium
6. pogrzebacz
7. wybory
8. Wernyhora
9. zeszyt
10. pingwin
11. traktorzystka
Miłego wymyślania. Do sprawdzania proszę jakoś pogrubić te 11 wyrazów. Bo sprawdzać oczywiście będę, w końcu to minimum moich powinności. Jak będziecie na mnie bardzo obrażeni, to mogę też coś napisać.
A nominowani to:
http://rysanaodbiciu.blogspot.com/
http://girlon3line.blogspot.com/
http://posluchac-serca.blogspot.com/
http://dziennikidestiny.blogspot.com/
http://mybookline.blogspot.com/

5 komentarzy:

  1. Prawdę mówiąc, nie przepadam za LBA, ale gdy tylko zobaczyłam zadanie...
    No, no. Oryginalny pomysł, a szczególnie dobór słów, chociaż najpierw przez parę sekund z niedowierzaniem wpatrywałam się w listę. Cóż... Zabieram się do pracy. :)
    PS. Też nie lubię słodkiego. Wolę kwaśne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... myślałam, że zdanie "Zabieram się do pracy." jasno świadczy o tym, że przyjmuję LBA. Jeśli jednak nie, to przepraszam za niejasności. Zdecydowanie napiszę opowiadanie, nawet jest już w fazie końcowej :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominację C:
    Pomysł na opowiadanie powoli się rodzi w głowie :D
    Pozdrawiam C:

    OdpowiedzUsuń
  3. Też raczej nie przepadam za LBA. Jednak dopisek przy nominacji i fakt, że znam twojego bloga sprawił, że chciałam zerknąć na pytania. To co zobaczyłam pozytywnie mnie zaskoczyło. Cieszę się widząc taką kreatywność blogerów. Nie wiem czy nie za późno, ale chwile temu napisałam opowiadanie. Jest pewnie bardzo dziwne, ale co mi tam. Bardzo dobrze się bawiłam przy pisaniu. Dziękuję za nominacje. Czuję się zaszczycona.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O jacie :ooo postaram się do niedzieli ułożyć co nie co :) Zapraszam: http://mybookline.blogspot.com/2015/05/dziedzictwo-cj-daugherty.html

    OdpowiedzUsuń

1. Za dobre opinie dziękuję.
2. Za złe opinie tęż dziękuję.
3. Za hejty - a kij wam w oko.
4. Jeśli chodzi tylko o powiadomienie o nowej notce - piszcie w odpowiedniej zakładce.
5. Jeśli chodzi o spam - niech wam ręka uschnie.
Dziękuję za wysłuchanie, mówiła Kuroneko.